تشریفات اداری دریافت دیه از صندوق تأمین خسارتهای بدنی طبق مندرجات سایت این نهاد به قرار زیر است:
مدارك مورد نياز براي تشكيل پرونده |
مدارك مورد نياز جهت اعلام خسارت وتشكيل پرونده براي مشمولين ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون بيمه شخص ثالث به شرح زير است :۱-تکميل فرم تقاضا(اعلام) خسارت ۲- گزارش/گزارش هاي كلانتري يا پاسگاه انتظامي حوزه حادثه در مورد علت و چگونگي حادثه ، تنظيمي جهت دادسرا. ۳- كروكي افسركاردان فني در مورد علت اصلي تصادف (در صورتيكه ترسيم شده است). ۴- نظريه كارشناس/كارشناسان رسمي دادگستري در مورد علت اصلي تصادف (در صورت وجود). ۵-برگههاي بازجويي طرفين حادثه (شامل مصدوم/اولياء دم متوفي، راننده مقصر، شاهدان). ۶- نظريه/ نظريههاي پزشك قانوني در مورد معاينه مصدوم / متوفي. ۷- قرار/ رأي/ رأيهاي صادره. ۸- جواز دفن يا رونوشت خلاصه فوت متوفي(صادره از اداره ثبت احوال). ۹- فتوكپي تمام صفحههاي شناسنامه و كارت ملي مصدوم/ متوفي(اگر سن مصدوم كمتر ۱۸ سال باشد، فتوكپي تمام صفحههاي شناسنامه و كارت ملي ولي يا ولي قهري يا قيم مصدوم و فتوكپي برابر اصل قيمنامه). ۱۰- چنانچه مقصر حادثه شناخته شده باشد، فتوكپي تمام صفحههاي شناسنامه و كارت ملي مقصر. ۱۱- فتوكپي سند يا كارت وسيله نقليه مقصر حادثه ۱۲- اگر زيانديده در زمان حادثه، راننده وسيله نقليه بودهاست، فتوكپي برابر اصل گواهينامه رانندگي زيانديده.(براي حادثههاي قبل ازتاريخ ۲۰/۶/۱۳۸۷) ۱۳- شماره حساب آن مرجع محترم به همراه نام بانك، نام شعبه و كد شعبه مربوط. (طي نامه رسمي) به نقل از سایت صندوق تأمین |
2 دیدگاه
[…] در دعاوی مطالبه دیه از صندوق تأمین خسارتهای بدنی به نظر می رسد احکام قانونی بیمه اجباری خسارات وارده به […]
[…] جدید تسهیل شده است.اما اینکه اولیاء دم چه موقع و با چه تشریفاتی به دیه می رسند موضوع سوالات زیادی است.در نظریه مشورتی […]