تشریفات اداری دریافت دیه از صندوق تأمین خسارتهای بدنی

دعاوی کیفری دعاوی مدنی

تشریفات اداری دریافت دیه از صندوق تأمین خسارتهای بدنی طبق مندرجات سایت این نهاد به قرار زیر است:

 

مدارك مورد نياز براي تشكيل پرونده

مدارك مورد نياز جهت اعلام خسارت وتشكيل پرونده براي مشمولين ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون بيمه شخص ثالث به شرح زير است :

۱-تکميل فرم تقاضا(اعلام) خسارت

۲- گزارش/گزارش ‌هاي كلانتري يا پاسگاه انتظامي حوزه حادثه در مورد علت و چگونگي حادثه ، تنظيمي جهت دادسرا.

۳- كروكي افسركاردان فني در مورد علت اصلي تصادف (در صورتي‌كه ترسيم شده است).

۴- نظريه كارشناس/كارشناسان رسمي دادگستري در مورد علت اصلي تصادف (در صورت وجود).

۵-برگه‌هاي بازجويي طرفين حادثه (شامل مصدوم/اولياء دم متوفي، راننده مقصر، شاهدان).

۶- نظريه/ نظريه‌هاي پزشك قانوني در مورد معاينه مصدوم / متوفي.

۷- قرار/ رأي/ رأي‌هاي صادره.

۸- جواز دفن يا رونوشت خلاصه فوت متوفي(صادره از اداره ثبت احوال).

۹- فتوكپي تمام صفحه‌هاي شناسنامه و كارت ملي مصدوم/ متوفي(اگر سن مصدوم كمتر ۱۸ سال باشد، فتوكپي تمام صفحه‌هاي شناسنامه و كارت ملي ولي يا ولي قهري يا قيم مصدوم و فتوكپي برابر اصل قيم‌نامه).

۱۰- چنانچه مقصر حادثه شناخته شده باشد، فتوكپي تمام صفحه‌هاي شناسنامه و كارت ملي مقصر.

۱۱- فتوكپي سند يا كارت وسيله نقليه مقصر حادثه

۱۲- اگر زيان‌ديده در زمان حادثه، راننده وسيله نقليه بوده‌است، فتوكپي برابر اصل گواهينامه رانندگي زيان‌ديده.(براي حادثه‌هاي قبل ازتاريخ ۲۰/۶/۱۳۸۷)

۱۳- شماره حساب آن مرجع محترم به همراه  نام بانك، نام شعبه و كد شعبه مربوط. (طي نامه رسمي)

به نقل از سایت صندوق تأمین

2 دیدگاه

  1. […] در دعاوی مطالبه دیه از صندوق تأمین خسارتهای بدنی به نظر می رسد احکام قانونی بیمه اجباری خسارات وارده به […]

  2. […] جدید تسهیل شده است.اما اینکه اولیاء دم چه موقع و با چه تشریفاتی به دیه می رسند موضوع سوالات زیادی است.در نظریه مشورتی […]

ارسال پاسخ

*